אינטראקטיביות

מסמכים אינטראקטיבייםמחוויית לקוח פאסיבית לאקטיבית

המטרה המרכזית של כל ארגון עסקי היא לרכוש עוד ועוד לקוחות חדשים למוצרים/שירותים שהוא מציע.

יחד עם זאת, כל מי שעוסק בתחומי השיווק והמכירות בארגון יודע שלמרות שרכישת לקוח חדש היא תהליך ארוך, מורכב ויקר. במציאות התחרותית בה אנו נמצאים, לקוחות הארגון חשופים כל העת לשפע הצעות מפתות של עסקים מתחרים שעלולות לגרום להם לנטוש את המוצר/שירות שהארגון מספק . לפיכך, אחת מהמטרות המרכזיות של כל ארגון באשר הוא היא לטפח את התקשורת עם לקוחותיו ובכך לשמר את נאמנות הלקוח למוצר/שירות שרכש לאורך זמן.

התקשורת בין הארגון ללקוחותיו מתנהלת במספר ערוצים כשלכל אחד מהם יש את המאפיינים הייחודיים לו.

בין כל ערוצי התקשורת השונים, השימוש במסמכים שהארגון שולח ללקוחותיו הוא מהיותר אפקטיביים שיש בכל הנוגע לשמירת נאמנות הלקוח לארגון ואף לצורך העמקת הקשר עימו.

היות ובמרבית המקרים הארגון שולח את המסמכים השונים ללקוחותיו בכל מקרה (אם כחלק מהשרות שהוא מספק ואם כחלק ממחויבויותיו על פי חוק) העלות של שילוב מסרים שיווקיים והצעות במסגרת המסמכים היא נמוכה ביותר עד כדי זניחה. בטכנולוגיות המתאימות ניתן לנצל "שטחים לבנים" במסמכי נייר לשילוב המסרים הרצויים ואף הרבה יותר מזה כאשר מדובר במסמכים דיגיטאליים בהם לגודל המסמך אין השפעה על עלויות הפקתו ושליחתו ללקוח.

מסמכי לקוחערוץ תקשורת אפקטיבי

ארגונים רבים לא מודעים למרחב האפשרויות והעוצמה שניתן להפיק משימוש במסמכים אינטראקטיביים כערוץ תקשורת חי, אקטיבי ודו-כיווני עם הלקוח.

המסמך האינטראקטיבי מאפשר לארגון להמשיך לספק ללקוחותיו שכבה שלמה של שירותים המקדמים את מטרותיו העסקיות גם לאחר שהמסמך עזב את הארגון ונשלח ללקוח.

מנקודת מבטו של הלקוח, מעבר ליכולת לעיין במידע הפרטני שבמסמך, המסמך האינטראקטיבי מאפשר לו לקבל בצורה ממוקדת, נוחה ויעילה מידע ושירותים שונים כאשר הוא פועל בתוך המסמך.

במציאות בה יותר ויותר לקוחות מחוברים לערוצים הדיגיטאליים השונים, השימוש במסמכים אינטראקטיביים מהווה נדבך חשוב, אפקטיבי וזול בשיפור התקשורת בין הארגון ללקוחותיו, ביכולתו לשמר אותם לאורך זמן תוך שיפור וייעול תהליכים עסקיים קיימים.

להתנסות חינם ב PB Digital - המערכת המובילה בישראל לניהול תקשורת עם לקוחות

ויצירת מסמכים דיגיטליים חכמים